Thursday, October 15, 2009

Ceritera hidupku hari ini

Assalamualaikum.
Sudah agak lama menyepi rasanya.Hari ni saya teruja untuk menulis.
Hari ni berakhirnya Ihtifal Ilmi peringkat Kebangsaan.MTQN yang terlibat sudah pun berangkat pulang dengan rombongan masing-masing.
Tapi itu bukan cerita saya untuk entri ni.

STUDY GROUP PALING MERIAH
Yang saya nak cerita ialah tentang study group yang baru sahaja selesai sebentar tadi.
Study group yang tidak dirancang
bermula dengan dua orang..(saya dan hana)tiba-tiba menjadi meriah
pertambahan bermula dengan zulfa,mai,fiza r,tiba-tiba..barakah..izzati dan aminah pun tiba juga..tengah asyik berbincang muncul pulak cek bee.
kenapa sume kalut wat latihan b.arab nih?..oo..rupanya ustaz nak tengok buku esok.(",)untunglah ade zulfa..kenapa?kerana dialah satu-satunya syeikhah mekah di kalangan kami(dia dilahirkan di mekah)ade sebab lain lagi tapi..biarlah ia menjadi rahsia kami..hehe
D309 sungguh meriah pada malam ini.tetapi saya hanya mampu melihat..dan menyumbang sedikit sebanyak idea..sebab buku saya tidak dapat dikesan..huhu.Setelah dua harian bawa kesana kemari,tiba-tiba time nak wat keje ni hilang plak dah.taktau lah camne nak jawab ngan us esok nih.harap2 dapat jumpa sebelum kelas.Jadi..sementara melihat saya mencari bahan untuk titas.Bila dah agak jemu dengan kelemah lembapan broadband ni..saya mencapai buku novel kegemaran karangan Abd Latip Talib.HULAGU KHAN;Khabar Hitam dari timur yang dibeli baru-baru ini..kunjungan ke easy book baru-baru ini bersama aminah membuat saya 'kelabu mata'.tapi akhirnya saya terpaksa yang betul-betul menarik hati.Akhirnya,Umar Abd Aziz,Basic Conversation B.A-B.M-B.I dan HULAGU KHAN menjadi pilihan.Saidina uthman,Saidina Ali dan ensiklopedia fiqh dalam List menunggu.

eh..mana afrida?owh..roomate saya tengah sibuk membina tamadun rupanya.samihah dengan tohirah pun kluar masuk bilik ini kerana titas.sibuk mencari bahan untuk assignment tamadun.sebab tamadun pun esok juga kene hantar.huhu
Banyak juga yang saya nak kongsi sebenarnya.Tapi cukuplah dulu setakat ini sebagai pemanas enjin setelah lama berdiam diri.

Akhir kalam,saya doakan rakan-rakan pembaca dirahmati dan diredhai Allah sentiasa.
Sama-samalah kita sentiasa berdoa kerana doa itu senjata mukmin ..jangan sekali-kali putus asa dengan rahmat Allah.
Allah ya Rabbi.entah apa saya merapu.maaflah kalau anda semua rasa sia-sia membaca artikel ini.Sebagai penutupnya saya hadiahkan sebuah lagu untuk anda.

EPILOG SILAM
Bila mengenang kisah hidup silam
Tuhan beratnya dosa-dosaku
masihkah ada ampunan buat ku
Tuhan dalam menempuh hidup ini
banyak nya dugaan yang perlu tempuhi
Tuhan
ada yang dapat ku gagahi
dan ada yang gagal ku hindari
Tuhan
Dosaku menggunung tinggi
tapi taubatku tak ku tepati
Tuhan
rahmatMU melangit luas
terlalu sedikit ku bersyukur
Kini ku kembali padaMu
Mengharap maghfirah dariMu
Moga kan terampunlah dosa-dosaku..

Sekian.wassalam..

No comments: