Wednesday, July 22, 2009

Selamat Datang Warga Baru Ijazah Darul Quran...

Ahlan Wasahlan wa marhaban bikum ila ashaabul aljadiid fi baklerous bidaaril QURAN jAKIM.
Warmly welcome(eh.betul ke ni speaking?)
Selamat Datang.....
Adik bradik Ijazah akan bertambah lagi...
Maknanya bakal ulama kan bertambah lagi..INSYAALLAH!(ku mohon ya Allah)
Dari 26 bertambah menjadi 38 orang....
makin padat kelas nampaknya.Smartlab pasti tidak akan menjadi kelas kami lagi selepas ni kerana tak cukup kemudahan..
atau mungkin kami dibahagi 2 kelas...mungkin.Tapi...tak seronoklahkan...
Walaupun singkat cuma masa berlalu,keaqraban seakan sudah terasa.
Memang kami AQRAB pun sebelum ni (hehe)
tapi sekarang jadi AQRAB JIddan dah..
Hurm..
Organisasi sudah pun dilantik di peringkat MT...cuma post bawah2 ni yang masih dalam perangkaan..dah diletakkan org yg bertanggungjawab tapi mungkin tangguh dan gubal semula...tunggu adik-bradik baru sampai...wallahua'lam.tu semua bukan bidang kuasa saya...MT akan tentukan yang terbaik.
Tadi Dekan Fakulti datang melawat dari USIM..ketika itulah kami dimaklumkan akan ade penambahan...
Dulu katanya takkan ade lagi
Tapi ...itulah...segalanya dalam pengetahuan Allah.Saya yakin ini adalah yang terbaik untuk generasi perintis ini.
Cita-cita saya dengan generasi ini,semoga kami menjadi perintis kepada kebaikan dan generasi yang lebih baik.
Doakan ye..
Menyebut tentang khabar mengenai penambahan ahli ni...saya pada mulanya keliru dengan perasaan sendiri.
Gembira?Tak gembira?Serabut?
Sebab apa saya keliru?
HUhu...sebab kami pun masih pening dengan urusan ...saya yakin pentadbiran pun masih pening.
Biasalah awal penubuhan...memang begitu.dan kami batch eksperimen dan penentu kejayaan hipotesis eksperimen ini.
Bila lama berfikir...fikirkan segala kebaikan...
Saya gembira dengan berita ini.
Saya gembira dengan kehadiran mereka.
Saya berharap kelas tidak akan dibahagi dua..dengan itu semakin meriahla munaqashah and discussion dalam kelas nanti.
Sebelum ni kami banyak mendengar sebab perlu fokus untuk faham...adelah mencelah sepatah dua..tapi 'nok bulih ko menceloh tu gak...'kne pikir ayat dulu.hihi.lawak plak kadang-kadang.almaklumla...baru nak aktif berbahasa arab dan english.
Sahabat saya afrida di minggu pertama ..culture shock sampai demam.saya hampir-hampir.
Bahana kelas kuliah 2-4 jam straight.kesana-kemari selesaikan urusan dan saya 3 malam berturut-turut tidur jam tiga pagi lantaran nak siapkan kertas kerja.
Hm...inilah dunia ijazah kan..baru ckit.mungkin terkejut sebab badan lama berehat...
pengajaran untuk saya...jangan berehat sakan!huhu
Paling saya seronok belajar sesi ni..dapat praktik bahasa dan ade subjek kegemaran saya...Tamadun!a.k.a TITAS.
Apepun...sampai sinila dulu coretan saya tentang ijazah.BAnyak yang ingin dikongsi...tapi saya postkan ini dulu kerana tak perlu berfikir..yang len kne fikir...saya akan cari masa untuk berkongsi dengan anda.Doakan kami...dan saya doakan sahabat2 juga terus maju dan dirahmatiNYA.
itu yang TERMAHAL!Rahmat ILAHI..
Sekian.

No comments: